Hanson.reismee.nl

Yellowstone>>Dinosaur Monument>>Arches>>met Sab naar Mesa Verde

Van Teton National Park&Yellowstone (in Wyoming) zijn we ooostwaarts het park uitgegaan en overnacht in Colby (de stad van BuffaloBill). Daarna een lange trip zuidelijk, een stukje door het Wind River Indian Reservaat en een slaapplaats gezocht in Vernal (in een oud kerkje), vlakbij het Dinosaur National Monument(op de grens van Utah en Colorado). Helaas was 'smorgens de trip in het Park al begonnen die langs alle grote fossiele afdrukken zou gaan. We hebben daarom het museum maar bezocht. Erzijn daar in de omgeving enorm veel dinosaurussen gevonden.

Daarna verder zuidelijk naar Arches National Park. Lodges gevonden in Moab. Alleen de weg daarnaartoe was al ongelooflijk mooi. Maar Arches zelf was ook geweldig.Zie de video's.

Toen oostelijk richting Sabrina in Gothic (bij Crested Butte, Colorado). Helaas konden we in Marble de laatste 10 miles niet meer verder over de bergweggetjes en moesten we een heel stuk omrijden om bij haar te komen. We waren een uur te laat voor het diner dat zij voor ons toch nog had bewaard. Ze heeft het daar geweldig naar haar zin. Zo'n 40 wetenschappers en ruim 100 studenten (meest Amerikanen) houden zich bezig met ecologisch onderzoek. Het Rocky Mountains Biological Laboratory -RMBL Colorado. Op internet te vinden.

Met Sab zijn we 2 dagen naar Mesa Verde National Park gegaan. Ligt vlak bij Durango. Overnacht in Mancos. De 1e dag vanaf 5 uur nog naar binnen gegaan en een flinke storm meegemaakt maar een uurtje daarna weer stralend weer. Ook in het donker veel te zien daar.Maar de volgende dag toch weer tot half 4 vanalles bekeken in dit park dat helemaal in het teken van archeologie staat. Vanaf de bewoners 10.000 jaar geleden tot ze zich 2000 jaar verspreidden in de volken van de Hopi-Apachen-Navajos etc. Enfin de foto's en video's geven wel een klein idee hoe het was. Daarna weer terug naar Crested Butte om de volgende dag (vandaag) de 4th of July te vieren.

Morgen gaan we waarschijnlijk naar de Black Canyon maar dat zijn weer meer verhalen.Wel afscheid genomen van Sab tot 15 augustus.

Hartstikke leuk dat er zo veel mensen zijn die reageren op onze blog. We vinden het leuk om te doen en het gaat hier heel wat makkelijker dan in Cuba! XXXXXX aan iedereen.

Op weg naar Yogi Bear

Vrijdag in North Salt Lake nog een rodeo bijgewoond met alle tradities die erbij horen, van volkslied tot glammer en glitter. Barrelracing, calf throwing (wel beetje zielig), wilde paarden en stierenberijden.

Zaterdag nog een 'Parade' bekeken waar Andy in meereed met z'n buddies: de 'shriners'.

Vandaag op weg gegaan naar het noorden. Via Brigham City en Logan over de 98 naar Bear Lake waar we de kolibries zagen. En verder noordelijk weer een grote kudde bizons. Daarna reden we het Grand Teton National Park in om uit te komen bij het Yellowstone Park. Er waren alleen errug weinig betaalbare motels dus zijn we een stukje terug gereden naar Jackson en met wat onderhandelen kragen we een kamer voor de helft van de prijs (?) Jaja dat kan hier.

Morgen echt YELLOWSTONE !!! Het is hier 1 groot wild west avontuur. De indianen en cowboys liggen voor het oprapen.

FF wat foto\'s tot vandaag

Alleen maar een paar foto's. Morgen meer verhalen over Wild Buffalo's

Aangekomen

Nou we zijn d'r hoor. Na 25 uur onderweg te zijn geweest zijn we in Denver opgehaald door een vriendin van Andy en hebben we bij haar en haar dochter 2 nachten geslapen. Jo-Ann en Tina zij twee schatten van mensen en we zijn helemaal in de watten gelegd. Gisteren zijn we een auto gaan huren en vandaag hebben we 600 miles naar Salt Lake City gereden. Het was een prachtige tocht. We konden niet lang ergens blijven kijken omdat we afgesproken hadden om vandaag in SLC te zijn.

Morgen beginnen nieuwe avonturen en hopelijk hebben we dan ook wat foto's om op de reismee te zetten.

Nieuwe Reismee to de U S EE

Nou, we zijn al helemaal klaar.'t is dinsdag en de koffers nog niet gepakt. Maar ja, er zijn belangrijker dingen in het leven. Patricia is al welin Den Haagaan het logerenmaar ontsnapte- in de auto- tijdens de rit. Gauw raampjes dicht.Volgens mij vliegt ze dan tijdens het rijden, zeker 130 km per uur!? Toch? Dat gaan wij op donderdag proberen te verbeteren. Met Us Airways (799) naar Philadelphia en na 7 uur wachten!! verder (US 487) naar Denver. Jaja, je moet wat voor een goedkoop ticket.

Ik hoop dat jullie ons geen opdringers vinden met zo'n reisblog maar als je het niets vindt dan delete je het maar gauw. En laat het anders ff weten dan halen we je van de lijst.

Vandaag nog Santiago de Cuba morgen La Habana

Nou we hebben voor de laatste keer de auto gebruikt-om naar het strand van Playa Soubrinal te gaan. Het was vandaag weer een superhete dag, na 3 dagen minder weer. Zelfs een hele dag regen gehad in Holguin. Vanuit Playa Santa Lucia zijn we een dag te vroeg vertrokken (vanuit een all-inclusive resort notabene). Tsja, je hebt hier niet helemaal meer in de gaten wat voor dag en datum het is, he! Dus 1 dag te vroeg in Holguin waar ze in het hotel geen plaats meer hadden. Maar dankzij een geweldige Cubaan -Wenzy- konden we in Holguin een casa particular vinden waar we een nacht zijn blijven slapen. Op de foto zie je Hans met de Heer des Huizes dominoen. Ook hebben we geweldige beeldjes gekocht (gemaakt uit koeienhoorn) van een stel meiden die we als lifters meegenomen hebben. Ze stellen Don Quichote en Sancho Pancha voor. Volgens Wenzy is niets toeval en moest onze vergissing gewoon gebeuren. We hebben in Santa Lucia Playa nog wel 2 duiken gemaakt. Waaronder 1 naar de Cayeau Chiquita -koraalrif. Die foto's staan op CD dus die kunnen we niet hierop zetten. Morgen om 18.30 de vlucht naar La Habana (Havana) waar we nog 2 dagen blijven. We weten niet of we nog een keer kunnen internetten maar anders zien we iedereen weer na 28 December. Oja Kees B, we zien best wel wat kerkelijke dingen: kerken, kathedralen, kerstbomen, verlichting het is ten slotte een katholiek/communistisch land en de toespraak van de paus hebben we ook gezien. VERDER WENSEN WE IEDEREEN ALSNOG HEEL FIJNE KERSTDAGEN. XXXXHans&Sonja

morgen naar Holguin daarna Santiago de Cuba

Nou hier een overzichtje.Cuba is apart apart apart.... Ze hebben 2 currencies: Iedereen krijgt hier zo n 300 pesos per maand =15 euro aar wij de toeristen moeten met CUC's betalen (=convertible peso's) = o,75 euro n dat is wat de cubanen wllen hebben, CUC's. daarmee kunnen ze luxere dingen kopen als zeep, pennen tot gsm's. Iedereen wil klusjes doen: de weg wijzen, koffer dragen, fietstoer. We hebben een lekke band gehad, jaja !!!, toen waren er wel meerderen om te helpen. Voor 1,2,3 CUC's doen ze van ales We hebben ook veel lifters meegenomen want dat s de manier van transport. Daarvoor wllen ze ons betalen maar dat doen we natuurlijk niet. We zijn zo wel aan paar gewone peso's gekomen. vooral met de lifters hebben we leuke gesprekken (en fot's). jammer dat we niet beter spaans spreken. verder gaat hier 50% te paard wat we ook al 2x gedaan hebben. Onze 1e indruk was dus wel verwarrend en op je hoede zijn maar we leren 't steeds beter. Het is een georganiseerd land veel controle en dus veilg. echt waar, maar met een gebruiksaanwijzing. Bij Cubanen thuis slapen in een casa particular (in Trinidad) was een zeer goede ervaring en hoogtepunt. CUBA is een groot hisorisch gebeuren. Eeuwenoude steden worden afgewisseld met de overal aanwezige allergrootste held van Cuba CHE. Het landscap gaat van parelwitte stranden naar bergen en vlaktes maar overal heet zelfs nu in de winter en overal muziek en Ron= rum.Geen Bacardi maar Havanaclub.Mense zij goed ontwikkeld, weten overal vanaf maar hebben (officieel) geen toegang tot internet. Wij hebben allebei onze indruk teruggebracht tot 1 woord: APART

we zijn in santa lucia playa

vandaag aangekomen vanuit camaguey. en het blijft maar heerlijk warm.dit moet het gebied zijn om te duiken wat we morgen dan ook gaan doen. zelfs haaien voeren schijnt te kunnen.blij dat we eindelijk foto's konden plaatsen. vanaf onze telefoontjes zijn ze klein genoeg. internet is hier nog heeeeelemaal niet ingeburgerd, we hebben nu 4 dagen all inclusive dus dit wordt lekker relaxen. Teveel om allemaal te vertellen. Ga een verhaaltje voor over een paar dagen voorbereiden. Nu ruiken we gebakken vis dus we gaan eten, tot de volgende keer.