Hanson.reismee.nl

Te Awamutu-Tauranga

Sorry, vorige verhaal gezegd dat we naar Whaitangi zouden gaan maar dit moest Whangarei zijn (in t Noorden).Al die moeilijke plaatsnamen pffff. De fotoserie spreekt voor zich. Veel vogels gezien, een pinguïn, een havik, 2 kiwi''s maar alles in de opvang. De enige 'wilde vogel' die onze favoriet is geworden, is de Myna(h). Foto daarvan volgt. Helaas was er geen tijd meer om de Kauri bomen te zien. We moeten veel keuzes maken want we willen alles wel zien.

Terug via Auckland en daar neef Alexander nog gezien en toen op dinsdag richting Zuiden. Stop 1 Bridal Veil Fall bij Te Awamutu. Daar regende het behoorlijk. Het weer in NZ is trouwens ook behoorlijk van slag want er is nog geen echte zomer geweest. Morgen glowworms en ' the Shire'.

Bij Waitomo zijn en heleboel grotten en daarin zitten weer een heleboel gloeiwormen.Geen glimwormen zoals bij ons maar larven van de fungus gnat. Ze zitten aan het plafond van de grot en laten lange draden opgloeien om insecten te lokken. Daarna door naar Matamata om de Gouw van de Hobbitsen te bezoeken. Geweldig om rond te lopen op de filmset van LotR. Foto's van deze bezoeken stonden al op de Reismee.

Inmiddels is de temperatuur aan het oplopen en hebben we onze eerste zonnebrand te pakken. Na Hobbiton doorrijden naar Tauranga om in ons B&B beachhouse te verblijven aan de Bay Of Plenty (aan de Pacific). Heerlijk daar. De eerste dag lekker op het strand en de jetlag echt weg laten waaien. Deze kant van NZ is echt kiwi land (de groene vrucht) en het is de kust waar de Maori''s geland zijn in de 14e eeuw (bij Whakatane).

Na 3 dagen weer op pad richting Rotorua. Het gebied van de geisers, zwavel-& modderpoelen en vulkanen. Wij besloten een (bewoond) Maoridorp te bezoeken: Te Whakarewarewatanga O Te Ope Taua A Wahiao (=de verzamelplaats van het leger van Wahiao). Het was een leuke rondleiding met een Haka (oorlogsdans) op het eind.

Nu verder richting Taupo waar we weer 3 dagen verblijven

Hestet

Leuk om de verhalen te lezen!
Geweldige reis zo te lezen!!! Veel plezier nog!