Hanson.reismee.nl

Yellowstone>>Dinosaur Monument>>Arches>>met Sab naar Mesa Verde

Van Teton National Park&Yellowstone (in Wyoming) zijn we ooostwaarts het park uitgegaan en overnacht in Colby (de stad van BuffaloBill). Daarna een lange trip zuidelijk, een stukje door het Wind River Indian Reservaat en een slaapplaats gezocht in Vernal (in een oud kerkje), vlakbij het Dinosaur National Monument(op de grens van Utah en Colorado). Helaas was 'smorgens de trip in het Park al begonnen die langs alle grote fossiele afdrukken zou gaan. We hebben daarom het museum maar bezocht. Erzijn daar in de omgeving enorm veel dinosaurussen gevonden.

Daarna verder zuidelijk naar Arches National Park. Lodges gevonden in Moab. Alleen de weg daarnaartoe was al ongelooflijk mooi. Maar Arches zelf was ook geweldig.Zie de video's.

Toen oostelijk richting Sabrina in Gothic (bij Crested Butte, Colorado). Helaas konden we in Marble de laatste 10 miles niet meer verder over de bergweggetjes en moesten we een heel stuk omrijden om bij haar te komen. We waren een uur te laat voor het diner dat zij voor ons toch nog had bewaard. Ze heeft het daar geweldig naar haar zin. Zo'n 40 wetenschappers en ruim 100 studenten (meest Amerikanen) houden zich bezig met ecologisch onderzoek. Het Rocky Mountains Biological Laboratory -RMBL Colorado. Op internet te vinden.

Met Sab zijn we 2 dagen naar Mesa Verde National Park gegaan. Ligt vlak bij Durango. Overnacht in Mancos. De 1e dag vanaf 5 uur nog naar binnen gegaan en een flinke storm meegemaakt maar een uurtje daarna weer stralend weer. Ook in het donker veel te zien daar.Maar de volgende dag toch weer tot half 4 vanalles bekeken in dit park dat helemaal in het teken van archeologie staat. Vanaf de bewoners 10.000 jaar geleden tot ze zich 2000 jaar verspreidden in de volken van de Hopi-Apachen-Navajos etc. Enfin de foto's en video's geven wel een klein idee hoe het was. Daarna weer terug naar Crested Butte om de volgende dag (vandaag) de 4th of July te vieren.

Morgen gaan we waarschijnlijk naar de Black Canyon maar dat zijn weer meer verhalen.Wel afscheid genomen van Sab tot 15 augustus.

Hartstikke leuk dat er zo veel mensen zijn die reageren op onze blog. We vinden het leuk om te doen en het gaat hier heel wat makkelijker dan in Cuba! XXXXXX aan iedereen.

Ricky

Tuurlijk kijk mee in je avonturen.
Uit het zicht betekend niet uit het hart!!!
Geniet van dit mooie avontuur en spreek jullie snel.

Dikke X van je vriendje.

Ingrid

What an amazing trip. Interesting country once you hit the centre. Nice to catch up with Sabrina. What she doing over there? Enjoy your travels !!

Jeroen

Zo te zien een leuke reis en een hoop te beleven.
En wij maar ploeteren hier om een paar fabrieken aan de gang te houden.....Veel plezier nog namens AP E&I.
(gelukkig hebben we afleiding door Oranje in de finale !!)