Hanson.reismee.nl

morgen naar Holguin daarna Santiago de Cuba

Nou hier een overzichtje.Cuba is apart apart apart.... Ze hebben 2 currencies: Iedereen krijgt hier zo n 300 pesos per maand =15 euro aar wij de toeristen moeten met CUC's betalen (=convertible peso's) = o,75 euro n dat is wat de cubanen wllen hebben, CUC's. daarmee kunnen ze luxere dingen kopen als zeep, pennen tot gsm's. Iedereen wil klusjes doen: de weg wijzen, koffer dragen, fietstoer. We hebben een lekke band gehad, jaja !!!, toen waren er wel meerderen om te helpen. Voor 1,2,3 CUC's doen ze van ales We hebben ook veel lifters meegenomen want dat s de manier van transport. Daarvoor wllen ze ons betalen maar dat doen we natuurlijk niet. We zijn zo wel aan paar gewone peso's gekomen. vooral met de lifters hebben we leuke gesprekken (en fot's). jammer dat we niet beter spaans spreken. verder gaat hier 50% te paard wat we ook al 2x gedaan hebben. Onze 1e indruk was dus wel verwarrend en op je hoede zijn maar we leren 't steeds beter. Het is een georganiseerd land veel controle en dus veilg. echt waar, maar met een gebruiksaanwijzing. Bij Cubanen thuis slapen in een casa particular (in Trinidad) was een zeer goede ervaring en hoogtepunt. CUBA is een groot hisorisch gebeuren. Eeuwenoude steden worden afgewisseld met de overal aanwezige allergrootste held van Cuba CHE. Het landscap gaat van parelwitte stranden naar bergen en vlaktes maar overal heet zelfs nu in de winter en overal muziek en Ron= rum.Geen Bacardi maar Havanaclub.Mense zij goed ontwikkeld, weten overal vanaf maar hebben (officieel) geen toegang tot internet. Wij hebben allebei onze indruk teruggebracht tot 1 woord: APART

Joël

... En wij hier maar sneeuw ruimen ;)

Wim en Karin

Jullie komen toch nog wel terug he, Volgens mij zijn jullie al aardig ingeburgerd. Nou, wij hebben hier sneeuw, sneeuw en nog eens sneeuw.
Nog veel plezier en stuur vooral nog meer verhalen.

Kees B.

Hebben jullie in de gaten dat het bijna Kerst is? Zien jullie daar iets van? Kerstbomen, of kerkelijke dingen? Ik wens jullie fijne Kerstdagen en geniet nog maar.

Marja

Hallo Hanson,
Leuk weer wat van jullie te horen,het lijkt me een heel avontuur wat jullie daar meemaken.Leuke foto's ook.Ik wens jullie hele fijne Kerstdagen en veel plezier.Geniet er nog ff van,wij zullen nog even sneeuwruimen.