Hanson.reismee.nl

Taupo-Napier-Masterton-Paraparaumu-Wellington

Vanuit Tauranga zijn we richting Rotorua gereden aan het prachtige meer. daar het Maori dorp bezocht. Dit hele gebied ligt ligt in een vulkanische zone vandaar dat er overal geisers te vinden zijn, blubberende moddermassa's en hete waterpoelen. Tienduizenden jaren geleden is hier de supervulkaan uitgebarsten die nu onder het Taupomeer ligt. Nog steeds is hij actief en kan dan wederom uitbarsten.

's Avonds aangekomen in Acacia Bay -vlakbij Taupo (de stad) en ingecheckt bij de B&B van Faye. Een prachtig uitzicht over het meer vanuit onze slaapkamer. De volgende dag vroeg d'r uit want het Tongariro National Park wachtte op ons met 3 prachtige vulkanen om te bezichtigen: Mount Tongariro, mount Ngauruhoe (mt Doom, voor de liefhebbers van LotR) en mount Ruapehu met sneeuw op de toppen. Alle drie met meerdere kraters die nog actief zijn !! Een flinke wandeling gemaakt (richting Mordor-LotR) met de Taranaki Falls als prachtig eindpunt. De fish & chips smaakten 's avond goed evenals een slaapje van 9 uur.

In Taupo was er nog veel meer te zien maar we hadden alleen nog maar tijd voor de Craters of the Moon en zijn daarna op weg gegaan naar Napier. Wat een mooie Art-Deco stad aan de Hawk's Bay (Pacific East Coast) De winkeltjes en de huizen die gebouwd zijn na de aardbeving van 1930 zijn prachtig opgebouwd. Een eindje zuidelijker ligt Cape Kidnappers (zo genoemd omdat Maori's de gidsen van Captain Cook hadden ontvoerd toen zij op die kust aankwamen). Het laatste stuk daar naar toe moest op een aanhanger achter een trekker, langs het strand en nog een flinke klim van een half uur maar dan heb je ook zicht op de grootste kolonie Jan van Genten -over land bereikbaar- ter wereld.

Nu dan op weg naar het zuiden -Masterton- waar we een zeer aparte B&B hadden met Sally :) Maar waar we ook een witte kiwi hebben gezien in het vogelpark. Uiteindelijk via een flinke bergpas aangekomen in Paraparaumu bij de familie die hier al sinds de vijftiger jaren woont. Nicht Ingrid heeft ons 4 dagen in de watten gelegd en ons van alles in de buurt laten zien. Van de stranden aan deze kant tot Wellington toe. Natuurlijk ook nog meer familie ontmoet: Cliff en Bev, Jill en Bruce. Allemaal hartstikke bedankt voor het warme welkom.

Vandaag nog een druilerige dag in Wellington die we in het Te papa museum gaan doorbrengen en dan morgen de overtocht naar het Zuidereiland: Picton en overnachten in Nelson.

jacqueline bal

Tjonge wat zullen jullie onder de indruk zijn van al het moois, en natuurlijk de familieleden.
Heel veel plezier verder!!

Piet

Heerlijk om jullie avonturen met foto's te volgen!
Wel even wat anders daar aan die andere zijde van deze aardkloot.
Veel plezier allemaal!

Helma

Oh Sonja, ik zie het helemaal voor me. Wat fijn dat het bij je familie ook goed is geweest. Hartstikke fijn voor je allemaal.

Anneke Trouwborst

Sonja! Zie ik ineens dat je een blog bijhoudt! Wat leuk zeg! Ziet er super uit!! Geniet ervan!