Hanson.reismee.nl

ROME

Hallo allemaal,

Eindelijk tijd gevonden om de –pak ‘m beet- 400 foto’s een beetje uit te zoeken en een klein stiekem filmpje te uploaden naar YouTube.

Karin had een hartstikke leuk hotelletje gevonden (Rivoli) gelijk boven (ten noorden) van het park van de Villa Borghese en een vlucht vanaf Brussel was snel gevonden. Wim en Karin kwamen ons, heel luxe, thuis ophalen.

Dinsdagochtend begon het Romeinse avontuur toen we landden op vliegveld Fiumicino (Leonardo da Vinci). Een uurtje in de taxi en onze eerste cappuccino was snel besteld.

Met bus 52, voor de deur, waren we snel op het Piazza Barberini waarvandaan je alle kanten op kon. Hans had een klein (…) ongemakje aan zijn been maar we zouden veel rekening met hem houden en proberen niet te veel achterelkaar te lopen.

De Trevi Fontein (welke we hardnekkig ‘Trevi Woestijn’ bleven noemen), ijs eten, de Quirinale, de koopgoot Via del Corso, de hop-on-hop-off bus, Forum Romanum, Colosseum, het Palatijn, het Pantheon, Spaanse Trappen, het Vaticaan met de St.Pieter, Castel Sant’Angelo, noem het maar op. Rome is één groot museum met heerlijke restaurantjes, winkeltjes en barretjes.

Bij de foto’s heb ik wat commentaar gezet anders wordt dit zo’n lang verhaal.

In de St.Pieter oftewel de San Pietro hebben Karin, Wim en Hans nog een mis bijgewoond met alle toeters en bellen erbij. Zelfs de liturgie van de “Ordo Misse Celebrandae –ad usum Capituli, Cleri et Fidelium” hebben ze helemaal gevolgd en ligt ter inzage bij ons thuis, voor de belangstellenden. Haha…

Tot slot ook nog een klein filmpje in de Sixtijnse Kapel waar je eigenlijk niet mag filmen of fotograferen. Dus een beetje schokkerig.

Veel plezier met kijken en lezen.

Groetjes Hans en Sonja (en Karin en Wim)

Karin

Wat heb je weer een leuk verslag geschreven van ons avontuur in Rome. Je hebt toch niet ook nog verteld dat ik af en toe tipsy was he?

Dikke kus Karin (en Wim vanaf de Noordzee)

Linda Bishop

Jij zo rekening houden met de been van Hans.....volgens mij heb jij aardig wat kilometers gelopen ;)