Hanson.reismee.nl

Funchal, Madeira

Nou, toch maar een reisblogje van dit tripje naar Madeira. Tenslotte is dit de vervanging van ansichtkaarten.

Het bloemeneiland, zeggen ze en dat is helemaal waar. Een en al prachtige planten en bloemen, kleuren en geuren die bij ons natuurlijk alleen binnen te bewonderen zijn.

Na een snelle vlucht -4 uurtjes- met een splinternieuwe Boeing 747 aangekomen op dit eilandje van maar 50 x 20 km. Mooi hotel vlakbij het centrum van Funchal. Ook vlakbij de -Atlantische- oceaan maar omdat de kust steil is, is het strand niet makkelijk te bereiken. Overigens is het ook geen zandstrand maar kiezelstrand. Daarom zijn er overal 'Lido's', betonnen plateau's waarop je kunt zonnen en de zee in kunt. Maar we maken waarschijnlijk nog wel een tripje naar Porto Santo, een eiland op 2 uur varen, met geweldige zandstranden.

Vandaag hebben we de omgeving verkend en bekeken wat we kunnen gaan doen. Morgen krijgen we voor 10 dagen de auto.

Volgende keer zullen we berichten over catamarantochten, levada's en natuurlijk gevormde zwembaden in zee.

Kijk maar naar de foto's. Groetjes

Reacties

Reacties

mieke

Wat leuk dat jullie toch op pad gegaan zijn, nog veel plezier en geniet erven.

Kees

Ben ooit op de Azoren geweest, dit doet me er wel aan denken. Mooi gebied. Leuke foto's trouwens, maar wie zijn die 2 ook al weer?

jolanda

Toevallig vroeg ik mij van de week af of jullie al een trip geboekt hadden en wat zie ik vandaag in mijn mail...:D

Heel veel plezier en geniet ze!!

Ton

Hallo Sonja en Hans leuke flim hoor krijg wel last mijn nek vell plezier nog

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!