Hanson.reismee.nl

Hawea-Te Anau-Bluff-Dunedin

Kia ora (hallo) vanuit Aotearoa (land van de lange witte wolk)

Even wat kleine correcties nav het vorige verhaal. De ??? zijn emoticons die niet goed worden weergegeven door de Reismee. En verder vergiste ik mij in die NZ kip. Geen Kewa maar een Weka (spreek uit w?ka). Fotootje heb ik in de lijst bijgevoegd. Jaja Vera en Piet&Leonie. Al die vogelnamen hier:kaka Kakapo wea kea kiwi tui pukeko :)

Fiordland National Park is nu aan de beurt in het zuiden. Het is een prachtige zonnige dag die we uitzoeken om vanuit Te Anau naar de Milford Sound te rijden. De weg ernaartoe is al schitterend maar de fjord is geweldig. Een boottocht in een prachtige omgeving én met een dolfijnenontmoeting. Helemaal tot aan de Tasmanzee.

Na 2 dagen gaan we op weg naar Bluff wat het zuidelijkste puntje is van NZ (eigenlijk Sloop Point maar dat is moeilijker bereikbaar). We zijn te vroeg want het 'oyster'seizoen is nog niet begonnen. Dan de volgende dag naar Dunedin.

En heel mooie stad waar het goed vertoeven is. We zien koningsalbatrossen en zeebeertjes en 3 geeloogpinguins (heel in de verte) en blue penguins.

Morgen verder noordelijk aan de oostkust. Het wordt weer koeler

Mieke

Wanneer is de vakantie afgelopen???
Veel plezier nog.